Algemene Voorwaarden Brasswinkel.nl

Artikel 1 – Brasswinkel.nl – Webshop

1.1. Brasswinkel.nl is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op onze website kunt u ons KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.
1.2. Onze webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.
1.3. Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden. Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken, zullen wij altijd vooraf toestemming aan u vragen.
1.4. Sinds 5 juni 2012 is onze webshop verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende cookies. U leest hier meer over in onze Cookie Policy.
1.5. Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
1.6. De webshop heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken tegen eventueel onterechte aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.
1.7. Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan onze medewerkers u graag te woord.
1.8. U kunt zich inschrijven voor onze nieuwsbrief. U wordt dan elke twee weken op de hoogte gehouden van onze aanbiedingen.

Artikel 2 – Bedenktijd

2.1. U hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u, na aanmelden van de retour het product binnen 14 dagen aan ons retourneren. U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. Indien u al een betaling heeft gedaan, ontvangt u een creditfactuur en wordt het door u betaalde bedrag, binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour, op uw rekeningnummer teruggestort.
2.2. De retourkosten van uw pakket vergoeden wij alleen als blijkt dat er door ons fout is gemaakt in uw bestelling.
2.3. Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking.
2.4. Er zijn een aantal producten die niet aan ons geretourneerd kunnen worden i.v.m.. hygiëne. Rieten (hout of kunststof) kunnen niet worden geruild of geretourneerd. Dit geldt ook voor wissers en Saxmute dempers die uit de verpakking zijn gehaald.

Artikel 3 – Mondstukken ruilen en retourneren

3.1.1 U heeft het recht om één of meer mondstukken binnen 21 dagen te retourneren. Deze periode vangt aan op het moment dat u het mondstuk heeft ontvangen. De retourzending moet binnen deze periode door Brasswinkel.nl zijn ontvangen.

3.1.2. Geretourneerde mondstukken met eventuele accessoires en de originele verpakking dienen schooncompleet en onbeschadigd door Brasswinkel.nl te worden ontvangen. Met name het originele doosje dat bij een mondstuk hoort mag niet zijn beschadigd. Wees dus voorzichtig met openen! U bent zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke verpakking bij het terugsturen. Het is raadzaam om de verpakking van Brasswinkel.nl te (her)gebruiken. Brasswinkel.nl voorziet alle mondstukken van een mondstukplakker. Laat deze op het mondstuk zitten totdat u zeker weet dat u het mondstuk niet terugstuurt: Brasswinkel.nl accepteert geen retourzendingen van mondstukken met tandafdrukken.
3.1.3 Indien u een mondstuk naar uw mening niet in perfecte staat heeft ontvangen, dan dient u dit binnen 48 uur na ontvangst per email aan info@Brasswinkel.nl kenbaar te maken.
3.1.4. Om in aanmerking te komen voor het recht op retour binnen 21 dagen moet het mondstuk zijn betaald via IDeal of vooruitbetaling. Bij bestellingen op rekening: de betaaltermijn mag niet zijn overschreden. U mag dus niet wachten met de betaling totdat u definitief besluit om het mondstuk te houden. Wanneer u uw bestelling niet binnen de betaaltermijn heeft voldaan vervalt dus het recht van ruil.
3.1.5. Brasswinkel.nl behoudt zich het recht voor om bestellingen van mondstukken op rekening te weigeren.
3.1.6. Brasswinkel.nl betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van een mondstuk vanaf elk adres binnen Nederland. Buitenlandse klanten moeten de kosten voor het terugsturen zelf betalen. De termijn van 21 dagen voor het retourneren is uiteraard wel van toepassing.
3.1.7. Bij bestelling van meer dan 1 mondstuk zijn de kosten voor het terugsturen alleen voor rekening van Brasswinkel.nl als u minimaal 1 mondstuk houdt. Als u dus besluit om alle mondstukken terug te sturen bent u zelf verantwoordelijk voor tijdige en voldoende gefrankeerde retourzending.
3.1.8. Door het bestellen van één of meer mondstukken verklaart u zich akkoord met deze voorwaarden

Artikel 4 – De overeenkomst

4.1. De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL of Paypal, of wanneer een factuur achteraf verzonden is aan de klant. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.
4.2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
4.3. U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen. Indien u niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvangt u van ons een herinnering. Heeft u na 14 dagen nog steeds niet betaald, dan worden er kosten in rekening gebracht. Mocht u na verschillende aanmaningen de verschuldigde vordering nog steeds niet voldaan hebben, dan zullen wij de incasso uit handen geven aan een incassobureau.
4.4. Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per e- mail van uw aankoop. Daarin staat het product dat u hebt gekocht, wat het u kost en waar u met eventuele klachten en opmerkingen terecht kunt.
4.5. Wij zijn aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zullen wij u daarvan per email op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van ons het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van het totale aankoopbedrag. Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, dan zullen wij u een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt.
4.6. De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

Artikel 5 – De prijs

5.1. De prijzen die op onze website staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.
5.2. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.
5.3. Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 6 – Klachten en garantie

6.1. Klachten over de levering dienen in eerste instantie per email aan ons gemeld te worden onder vermelding van het ordernummer. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen onze bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij u thuis af te leveren.
6.2. Klachten over het product zelf, dienen per email aan ons gemeld te worden onder vermelding van het ordernummer. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Wij zullen voor u contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zullen hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.
6.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd per email.
6.4. Op elk product dat wij aan u leveren, is een garantie van toepassing. Hoe lang deze garantie duurt, is geheel afhankelijk van het product. Op de meeste producten is een garantie van één jaar van toepassing. Mocht dit afwijkend zijn, dan kunt u dit lezen in de schriftelijke bevestiging die u van ons krijgt aangeleverd bij het product dat u heeft gekocht, en op de factuur die u per e-mail krijgt toegestuurd. Op verbruiks- en gebruiksproducten zoals uitdeelcadeautjes kunnen wij slechts een beperkte garantie bieden. Indien u bij één van onze artikelen een gebrek of defect ontdekt, verzoeken wij u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.
6.5. Wanneer het product binnen de garantieperiode kapot gaat, zullen wij het volledige aankoopbedrag aan u vergoeden. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet of bewuste beschadiging. Tevens verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij, indien de schade plaats vindt na de garantietermijn. Mogelijk is deze te claimen op de verzekering. Voor beide situaties geldt dat er zonder een aankoopbon niet terugbetaald kan worden. Na het vervallen van de garantietermijn, komt ook de nieuwwaarde te vervallen bij mogelijke uitkering van een schade. Er wordt dan uitgekeerd op basis van dagwaarde.
6.6. Verzendkosten maken geen deel uit van de productgarantie en worden in principe nooit gerestitueerd.
6.7 Het is ook mogelijk om uw klacht in te dienen bij via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Artikel 7 – Levertijd en Verzendkosten

Levertijden

Brasswinkel.nl houdt zoveel mogelijk artikelen op voorraad. Wanneer een artikel op voorraad is wordt het binnen 2 werkdagen verzonden. Artikelen die niet op voorraad zijn worden normaal gesproken binnen 5 werkdagen verzonden. Indien het onverhoopt langer gaat duren houden we u per email op de hoogte

Verzendmethoden

Brasswinkel.nl streeft ernaar om uw bestelling zo snel en efficiënt mogelijk te versturen. U kunt voor een deel zelf bepalen hoe uw bestelling moet worden verzonden. Hier gelden wel een paar beperkingen. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om een artikel per briefpost te laten verzenden als de afmetingen daarvan dat niet toelaten. In dat geval krijgt u deze optie ook niet te zien bij het afrekenen. Brasswinkel.nl hanteert vaste tarieven. Deze zijn zichtbaar bij het afrekenen. Bestellingen met een waarde van €100,00 of meer worden binnen Nederland gratis verzonden met track&trace. 

Brasswinkel.nl verstuurt uw bestelling naar het door u opgegeven adres. U bent zelf verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens. Als u dus niet de correcte adresgegevens invult aanvaardt Brasswinkel.nl geen aansprakelijkheid bij niet of te laat bezorgen.

Briefpost

– De goedkoopste oplossing, geschikt voor kleine zendingen
– Uw bestelling wordt per reguliere briefpost verzonden
– Geen track&trace mogelijk
– Brasswinkel.nl is niet aansprakelijk indien het pakket zoekraakt of verkeerd wordt bezorgd
– Rieten waarvan de verpakking niet door de brievenbus past worden zonder doosje verzonden in een beschermende envelop

MyParcel Brievenbuspakket

– Uw bestelling wordt per reguliere briefpost verzonden
– Met track&trace: zodra het pakket is aangeboden bij PostNL ontvangt u een email met een track&trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen
– Rieten waarvan de verpakking niet door de brievenbus past worden zonder doosje verzonden in een beschermende envelop

MyParcel Pakketpost

– Uw bestelling wordt met PostNL pakketservice verzonden
– Met track&trace: zodra het pakket is aangeboden bij PostNL ontvangt u een email met een track&trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen

Indien u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, verzoeken wij u vriendelijk het vakje aan te vinken. Zonder het vakje aan te vinken, kan er geen overeenkomst tot stand komen. Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleeft met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.